Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Zrušené a zaniklé železnice ČR

1.Úvodní slovo

23. června 2010 v 17:08 | čert.007 |  Úvodní stránka
Úvodní slovo
Na tomto blogu váženým návštěvníkům zveřejňuji své někdy více a někdy méně dobrodružné cyklistické cestování po bývalém Československu dnešní České republice a po Evropě
Abych začal od začátku, tradice cestování je v naší rodině hluboká, moji rodiče s námi, tedy semnou a mými dvěma mladšími bratry jezdili na výlety, nejvíce do Českého Ráje. Já jsem tuto zálibu po rodičích zdědil nejvíce, takže na první samostatné krátké pěší výlety do okolí svého bydliště jsem se vydával už někdy v páté třídě základní školy což bylo někdy v roce 1975. V té době jsem byl také členem Cyklistického oddílu při Základní devítileté škole v Krásné Lípě a oddílový vedoucí s námi podnikal cyklovýlety po okolí. Sám jsem se na na větší cestu na kole vydal až v sedmé třídě a to na kole až do Děčína, a to po hlavní silnici přes Českou Kamenici a zpět po vedlejších silnicích přes Jeřichovice a Dolní Chřibskou. V pozdějších letech se můj -akční radius- zvětšoval až v roce 1986 jsem se vydal z bývalého Československa do Bulharska. Během tohoto cykloturistování jsem vystřídal několik druhů i značek velocipedů, v sedmdesátých letech minulého století to byly kola domácí výroby, nejvíce -ESKA-,
V roce 1980 jsem od svého dědy dostal sovětský bicykl značky -UKRAJINA- , což byl nejlepší velociped na cestování jaký jsem kdy měl, o ten jsem přišel když jsme s kamarádem Lubošem jeli v roce 1987 z Krásné Lípy přes bývalou NDR do Sassnitz na Rujaně. Lubošovi jeho kolo vlakem ze Sassnitz do Bad Schandau přišlo ale mě nikoliv. Byl jsem kvůli tomu v Bad Schandau třikrát ale kolo už jsem neviděl. V témže roce v obchodním domě Prior v Děčíně jsem viděl kolo téže značky tak jsem si ho za tehdejších 600 Kčs (dnes cca 6000 Kč) koupil. Byla to také -Ukrajina- ale už nebyla tak kvalitní jako ta první. Tuto -Ukrajinu- jsem poškodil v roce 1995 při cestě přes ČR, při brzdění z prudkého kopce ve Štramberku, osička brzdy praskla a já letěl přes řidítka, mě se naštěstí nic nestalo ale kolo bylo vrámu ohnuté. S takto poškozeným rámem kola jsem přejel celou ČR až před nádražím v Aši jsem cítil jak pode mnou klesá, to naprasklý dolní rám nevydržel a praskl úplně. Někde jsem našel rám z ruského kola tak jsem ho vzal domů znova kolo zkompletoval. Toto zrekonstruované kolo jsem poškodil při cestě na kole ze slovenské Prahy do české Prahy kdesi v horách nedaleko Banské Štiavnice, s poškozeným kolem jsem dojel až k obci Voznica, zde pro závažnost poruchy jsem cestu přerušil a pokračoval v ní až asi o měsíc později. To už jsem jel na kole na kterém jezdím i v současnosti a jsem s ním spokojen. Musím přiznat že současná horská kola mi vůbec nevyhovují.
Ještě dodatek- dnes je cykloturistika velmi rozšířeným masovým sportem ale v době obzvláště v sedmdesátých a osmdesátých letech minulého století kdy jsem podnikal tyto cykloturistické cesty to bylo u jednotlivce velmi neobvyklé, takže bylo na mě pohlíženo přinejmenším jako na dobrodruha a podivína.
S pozdravem všem příznivcům cykloturistiky
Jan Šťastný
Autor těchto stránek na krátké projížďce v okolí Krásné Lípy
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama